A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7
Лебединської міської ради Сумської області

Методичні об'єднання

Додаток 3 до наказу

Лебединського ЗЗСО І-ІІІ ст.№7

від 02.09.2024 р. №248-ОД

                                  

Керівники шкільних методичних спільнот

Лебединського закладу ЗСО І-ІІІ ступенів №7

 

Діденко  Л. О., учитель вищої категорії  – учителів української мови та літератур (української, зарубіжної)

Лойченко І.А., учитель І категорії учителів предметів природничо-математичного циклу  

Яненко І.М., учитель вищої категорії учителів іноземних мов

Івахнова О.М., учитель вищої категорії учителів предметів художньо-естетичного циклу

Бендюг А.І., учитель вищої  категорії  учителів початкових класів

Бугайченко К.С.,учитель І категорії класних керівників

 

Додаток 4 до наказу

Лебединського ЗЗСО І-ІІІ ст.№7

від 02.09.2024 р. №248-ОД

                                                                             

 

ПОГОДЖЕНО                                                       ЗАТВЕРДЖУЮ                                                                               

на засіданні педагогічної ради                             керівник (директор)

від 30.08.2024 №1                                                  Лебединського ЗЗСО І-ІІІ ст.№7                                                               

           ________ Ірина ХАРЧЕНКО


 

ПОЛОЖЕННЯ

про професійні спільноти педагогічних працівників

Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 

1.1.  Професійні спільноти педагогічних працівників товариств (об’єднання, група) педагогічних працівників, які об’єднані спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності.

1.2.  Професійні спільноти створюють з метою забезпечення умов для ефективної роботи педагогів певного фаху чи інших спільних професійних інтересів, реалізація їх творчих задумів, спрямованих на підвищення якості освітнього процесу.

1.3.   Професійні спільноти створюються з метою розбудови професійного синергетичного середовища, яке надихає та мотивує до професійного розвитку.

1.4. Професійні спільноти забезпечують психологічну підтримку, а також створюють умови для взаємодії, партнерства, супроводу, підтримки, обміну ідеями та освітніми практиками.

 

ІІ. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА

Діяльність професійних спільнот визначається документами, які регулюють професійну діяльність педагога: Конституцією України; Кодексом законів про працю України; Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (затвердженою розпорядженням KMУ від 14.12.2016 988-p), Положенням про центр професійного розвитку педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. 672, Державними стандартами відповідного рівня повної загальної середньої освіти, Типовими освітніми програмами (іншими освітніми програмами, які використовує заклад освіти), Критеріями та рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів ЗЗСО, затвердженими професійними стандартами за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», іншими нормативними та правовими актами у сфері освіти.

 

ІІІ. ЗАВДАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛЬНОТ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

3.1. Модернізація форм, змісту і методів підготовки та розвитку професійної компетентності  педагогічних працівників  у між атестаційний період, підготовка  їх до роботи у сучасних умовах модернізації структури та змісту освіти України.

3.2. Створення оптимальних умов для неперервного підвищення кваліфікації  педагогічних кадрів в міжатестаційний період.

3.3 Запровадження нових педагогічних технологій, інновацій,  дослідно-експериментальної і проектної діяльності в освітній процес.

3.4 Підвищення професійної компетентності вчителів  щодо якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання .

3.5 Удосконалення підготовки вчителів до навчання та виховання дітей в умовах профільного навчання,  а також змішаного й дистанційного освітнього процесу.

3.6 Вивчення, узагальнення, популяризація та впровадження добрих практик, наукових ідей, нових технологій навчання й виховання.

3.7 Оптимізація системи підготовки вчителів до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання й розвитку обдарованої молоді.

 

ІV. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛЬНОТ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ:  

– вивчення нормативних документів, інструктивно-методичних рекомендацій;

розвиток професійних  компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій, інноваційних методів навчання, тощо);

здійснення організаційно-методичного супроводу підготовки педагогів до впровадження нових Державних стандартів;

вивчення питань створення та розвитку безпечного освітнього середовища, специфіки інклюзивної освіти, організація якісного освітнього процесу;

використання широкого спектру інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, у тому числі технологій дистанційного навчання;

опанування нових підходів до оцінювання результатів навчання учнів;

формування та розвиток читацької, математичної та природничо-наукової грамотності здобувачів освіти;

спрямування роботи вчителів 10-11-х класів на якісну підготовку учнів до проходження НМТ на засадах індивідуалізації навчання;

організація освітнього процесу в умовах карантину з використанням технологій дистанційного та змішаного навчання;

організація навчання педагогів у напрямі опанування інформаційними технологіями та їх ефективного використання в роботі;

активізація роботи щодо публікації  робіт педагогів у фахових виданнях, створення власних Інтернет-ресурсів (сайтів, блогів), участі в обласних заходах;

організація роботи з обдарованими учнями, підготовка їх до участі в олімпіадах та конкурсах.

 

V.  ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛЬНОТ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

5.1.  Роботу  професійної спільноти організовує керівник, який скеровує роботу спільноти, здійснює інформування про заходи, час, форму та місце його проведення, ведення документації.

5.2.  Керівник професійної спільноти обирається на загальних зборах професійної спільноти, мають вищу кваліфікаційну категорію (як виняток-І кваліфікаційну категорію), зі стажем роботи не менше пׄ’яти років. Керівники професійних спільнот працюють на громадських засадах.

5.3. Для забезпечення ведення протоколів професійних спільнот обирається секретар.

5.4. Професійні спільноти організовуються за такими моделями: диференційовані (за одним предметом), об’єднання за одним чи кількома спорідненими предметами та метапредметні (коли немає можливості об’єднатися за предметним принципом).

5.5. Діяльність педагогічних спільнот може здійснюватися у різних формах: очній, змішаній, дистанційній тощо.

5.6.Діяльність педагогічних спільнот здійснюється на основі планування на навчальний рік.

5.7. Планування діяльності педагогічних спільнот здійснюється диференційовано з урахуванням рівня кваліфікації та потреб педагогічних працівників.

5.8. План педагогічних спільнот передбачає щоквартальні організаційно-інформаційні засідання, спільні для всіх членів педагогічних спільнот; у період між спільними засіданнями працюють диференційовані групи педагогів, проводяться методичні заходи на базі закладу освіти.

5.9. Члени спільноти самостійно визначають тематику та форму проведення засідань. Засідання можуть відбуватися у формі семінарів, конференцій, тренінгів, «круглих столів», ділових ігор, лекцій, практичних занять, вебінарів, квестів, майстер-класів тощо.

5.10. Відповідно до законодавства України щодо карантинних обмежень вносяться корективи до планів проведення методичних заходів (активностей), використовується дистанційний формат їх проведення з використанням онлайн-ресурсів.

5.11. Педагогічна спільнота розробляє та систематично веде свою документацію відповідно до переліку:

- нормативно-правова база щодо діяльності педагогічних спільнот та організації навчання предметів

- положення про педагогічні спільноти;

- банк даних на вчителів -  членів педагогічних спільнот»;

- аналіз роботи педагогічних спільнот за минулий рік та план роботи на новий навчальний рік;

- протоколи засідань педагогічних спільнот;

- банк даних ефективного педагогічного досвіду;

- матеріали секційних засідань, тематичних семінарів;

- план роботи з молодими вчителями;

- матеріали результативності діяльності членів педагогічних спільнот;

- каталог друкованих робіт вчителів;

- відомості про участь вчителів у професійних конкурсах, фестивалях, виставках тощо;

- наявність власних Інтернет-ресурсів (сайтів, блогів тощо) у членів педагогічних спільнот. 

 

VІ. ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА КЕРІВНИКА ПЕДАГОГІЧНИХ СПІЛЬНОТ 

6.1. Обов’язки керівника педагогічних спільнот:

здійснює організаційно-методичний супровід педагогів з вивчення певного предмета;

доводить до відома вчителів методичні рекомендації щодо вивчення предмета;

забезпечує організацію методичних заходів, спрямованих на професійне зростання вчителів, зокрема молодих спеціалістів;

координує методичні теми вчителів на поточний начальний рік;

розподіляє доручення між членами педагогічних спільнот;

вносить пропозиції щодо організації та змісту  атестації вчителів-членів педагогічних спільнот;

відповідає за ведення документації педагогічних спільнот;

визначає та аналізує роботу педагогічних спільнот, аналізує результативність роботи кожного вчителя за навчальний рік;

створює банк даних педагогічних знахідок, досвіду, інноваційних педагогічних технологій, знайомить із ними членів педагогічних спільнот;

6.2. Права керівника педагогічних спільнот:

готувати пропозиції та рекомендації педагогам для підвищення кваліфікаційного рівня та професійної компетентності;

рекомендувати педагогам різні форми підвищення кваліфікації;

вносити пропозиції атестаційній комісії ІІ рівня щодо організації та змісту атестації педагогів.

 

VII. ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ВХОДЯТЬ ДО СКЛАДУ ПЕДАГОГІЧНИХ СПІЛЬНОТ:

організовують самоосвітню діяльність з питань удосконалення професійної майстерності;

беруть активну участь у роботі педагогічних спільнот;

звітують про роботу на засіданнях педагогічних спільнот;

педагогічні працівники, які мають вищу кваліфікаційну категорію та педагогічні звання, поширюють досвід роботи серед молодих колег та педагогічного загалу громади та області.

вносять пропозиції щодо поліпшення організації  освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти та громади;

надають допомогу педагогічним працівникам у проєктуванні траєкторії їх професійного розвитку;

здійснюють супервізію - надають професійну допомогу педагогу, яка спрямована на роботу з професійними труднощами, аналізом недоліків та на удосконалення організації роботи;

узагальнюють та поширюють інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників, зокрема, щодо програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, веб-ресурсів, необхідних для професійного розвитку педагогічних працівників;

розробляють документи закладу освіти;

консультують педагогів щодо особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;

консультують з питань впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.

Участь педагогічних працівників у роботі професійних спільнот здійснюється на добровільних засадах.

Засідання професійних спільнот відбувається на запит її учасників та з урахуванням їх побажань.

Збір учасників професійної спільноти ініціюється її учасниками.

Члени спільноти самостійно визначають формат, форму та тематику засідань. Професійна спільнота може працювати у різних форматах: очній, очно-дистанційній, дистанційній

Засідання професійних спільнот можуть відбуватися у формі семінарів, конференцій, тренінгів, «круглих столів», ділових ігор, лекцій, практичних занять, вебінарів, квестів тощо.

Засідання професійної спільноти педагогічних працівників обов’язково має передбачати зворотній зв’язок (фідбек, рефлексію, відгук) щодо ефективності роботи.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи задовольняє вас формат організації дистанційної освіти у закладі?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень