A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №7
Лебединської міської ради Сумської області

До Дня безпечного інтернету

Дата: 10.02.2024 11:29
Кількість переглядів: 166

      Фото без описуЩорічно в лютому в багатьох країнах відзначається Міжнародний день безпечного інтернету - у другий день другого тижня другого місяця року. Цей день є чудовою нагодою нагадати дітям, наскільки важливо зберігати в безпеці свої особисті дані у світі сучасних технологій. Цього року День безпечного інтернету припадає на 6 лютого 2024 року (Safer Internet Day) і відзначається під гаслом «Разом для найкращого інтернету», а запровадили його мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю.

Актуальність даної теми полягає в тому, що сучасні діти більшу частину вільного часу проводять в інтернеті, де завдяки вільному доступу ознайомлюються з інформацією, яка може бути для них шкідливою, також спілкуються не лише з друзями з реального життя, а й заводять нові знайомства з людьми, які можуть бути небезпечними.

З нагоди Дня безпечного інтернету практичним психологом закладу Румегою Ж.В. з учнями 5-А, Б класів було проведено урок-тренінг на тему «Я знаю, як спілкуватися в інтернеті». Під час зустрічі, діти повторили правила поводження в інтернеті та проговорили про захист приватної інформації. Зі здобувачами освіти 4-Б класу (класовод Валентина Зленко) практичним психологом проведений урок «#Не_ведусь: ми - герої безпеки в інтернеті». Під час  зустрічі здобувачі освіти переглянули мультфільм та повторили правила користування всесвітньою павутиною. Закріплення знань відбулося в ході гри та фізкультхвилинки. Наприкінці уроку була проведена хвилинка релаксації - командне малювання знаків, що зустрічаємо в інтернеті.

Найбільш зручним способом одержання й передачі різноманітної інформації є використання глобальної мережі Інтернет, яка може бути як всесвітньою енциклопедією, що об’єднує інформаційні ресурси всього світу, так і зловісною павутиною, яка губить людей.  Для здобувачів освіти 1-А класу (класовод Кулябка І.П.) проведена година спілкування на тему «Інтернет очима дітей», яка мала за мету просвітницьку роботу з цього питання. Учні отримали інформацію щодо можливої небезпеки в інтернеті, дискутували та шукали вирішення проблемних ситуацій, які можуть трапитися з кожним, переглянули мультфільм «Мобільні – це класно». Діти зробили висновок, що постійне використання гаджетів може викликати залежність, а інформація, надана в мережі, не завжди може бути правдивою. До тематичних заходів долучилися здобувачі освіти 2-А класу (класовод Бендюг А.І.). Для них проведений захід «Ключі до безпечного інтернету». Виконуючи цікаві завдання, які стосувалися роботи з ґаджетами та інтернетом, збереження особистої інформації та створення пароля, нових інтернет-друзів, діти отримували ключі. У кінці уроку другокласники склали ключове слово, яке стосується безпечного інтернету - знання. Цього ж дня здобувачі освіти 2-Б класу (класовод Подобна В.В.) вирішили записати  відео «Безпечні сторінки інтернету» та розмістити його в тіктоці. Але ж яке було їхнє  здивування, коли  їм було відмовлено в доступі, а пароль викрадено. Діти не розгубилися і швидко відновили втрачений пароль від тіктоку, виконуючи цікаві завдання. У ході пошуку  вчилися розпізнавати фейки в мережі,  дізналися, як уникнути проблем в онлайн-іграх, як не натрапити на шахраїв. За кожне виконане завдання діти отримували частинку паролю. Як результат, пароль відновлено, відео записане, цікава інформація про безпеку в інтернеті засвоєна. У 3 – А класі (класовод Калініченко А.В., учителі інформатики Бондаренко К.С., Чередніченко Я.В.) відбулася інформаційна хвилинка «Ми  за  безпечний інтернет». Діти ознайомилися з правилами безпечної роботи в інтернеті і небезпекою, яка може виникнути під час роботи в мережі. Третьокласники із задоволенням переглянули відео «Безпечний інтернет», взяли участь у вікторині. Вони відгадували ребуси, грали у пізнавальну гру «Колесо фортуни». Діти створювали мініатюри, активно відповідали на запитання, були вмотивовані до дбайливого ставлення до своєї безпеки в мережі та дотримання правил поведінки в Інтернеті. Під час години спілкування учні 3 - Б класу (класовод Шило Л.В.) говорили про значення інтернету в житті людини. Повторили правила поведінки у всесвітній мережі, відгадали загадки. Особливо цікавими стали життєві історії, що трапилися з дітками під час користування інтернетом. Та найголовнішим було те, що дітям вкотре наголосили на необхідності бути уважними, коректними під час роботи в інтернеті і постійно пам’ятати про правила безпечного спілкування і користування сіткою.

Здобувачі 4-А класу (класовод Кульбачна К.І.) під час практичного заняття пригадали правила безпеки в інтернеті, повторили правила розумного користувача інтернетом, поради, як вберегти себе від кіберзлочинців та переглянули соціальний ролик про безпечний інтернет.

       З метою підвищення інформаційної компетентності учасників освітнього процесу, створення сприятливих умов для підготовки молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві на уроках інформатики у 5-х, 6-х, 7-х класах ( учитель інформатики Лойченко І.А.) проведені заходи з питань безпеки у мережі Інтернет. Здобувачі освіти мали можливість ще раз переконатися наскільки важливо зберігати в безпеці свої особисті дані та дотримуватися правил безпеки в онлайн-просторі. 

       Учні 5-А класу (класний керівник Кальченко О.В.)  говорили про те, як захистити себе в інтернеті, як розпізнати та уникнути шкідливого контенту, кібербулінгу та інших проблем, які можуть виникнути в мережі. Важливо розуміти, що інтернет – це інструмент, який потребує уважності та відповідального використання. Здобувачі освіти 5-Б класу (класний керівник Стеблянко М.О.) під час години спілкування переглянули презентацію «10 золотих правил безпеки в інтернеті для дітей». Світ інтернету є цікавим і різноманітним, адже він допомагає дізнатися багато нового, спілкуватися з людьми з різних куточків світу, ділитися своїми думками та захопленнями.  Проте, існують певні правила, яких необхідно дотримуватися, щоб користування інтернетом було безпечним. Перегляд та обговорення презентації допомогли дітям сформулювати та засвоїти правила правильної роботи в інтернеті (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-dnya-bezpechnogo-internetu-2060.html).

     «#не ведись - прояви свою стійкість в інтернеті!», - під таким гаслом відбувся урок інтернет-грамотності у 7-А класі (класний керівник Бугайченко К.С.). Під час спілкування здобувачі освіти вчилися розрізняти шкідливий та корисний контент. Обговорювали можливі моделі поведінки у ситуаціях з проявами кібербулінгу та секстингу.  Учні порушили питання доцільності спілкування з незнайомими особами в інтернеті та можливими наслідками. Користуючись інформацією розміщеною на сайті stop-sexting.in.ua  учні дізналися, як можна блокувати та залишати скаргу на шкідливий контент в інтернеті.

Як захиститись від шахрайства й не опинитися в халепі? Допоможуть нам знання про безпеку в інтернеті. На уроці інформатики у 7-Б класі (учителі Лойченко І.А., Дейнека Т.С.) учні грали в інтерактивну онлайн-гру "Interland". Діти дізналися про різні аспекти цифрового світу, зокрема про конфіденційність, онлайн-шахрайство, кіберзалякування тощо. Сучасним підліткам важливо правильно орієнтуватися в просторі Інтернету та розумно використовувати, щоб не стати його заручниками. Гасло Дня – «Разом для найкращого інтернету» – закликає всіх приєднатися до цього міжнародного руху, брати в ньому участь і використовувати потенціал інтернету для об'єднання людей.

Інформаційна безпека стосується захисту життєво важливих інтересів людини (і більш глобально – суспільства, держави). Неправдива, неповна, невчасна інформація може нанести шкоду. Особливо вразливі у цьому контексті діти. Вони можуть не знати, яку інформацію можна викладати в мережу, а яку не варто. Інколи школярі не можуть правильно зреагувати на матеріали з мережі з різних причин. Здобувачі освіти 8-А класу (класний керівник Шевченко А.Б.) ознайомилися з основними правилами безпеки в інтернеті і повправлялися, виконуючи різні завдання у мережі.

Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом тощо, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в інтернеті. Із метою забезпечення захисту дитини від шкідливих інформаційних впливів, учні 9-А класу  (класний керівник Діденко Л.О.) створили відеоролик щодо попередження безпечного перебування в мережі Інтернет. https://www.facebook.com/100022977453483/videos/1517369492389977/ . З метою розширення й поглиблення знань про безпечний інтернет та соціальні мережі, сприяння обізнаності учнів  про безпечне, відповідальне і позитивне використання цифрових технологій, здобувачі освіти 9-Б класу (класний керівник Плохута Т.М.) також долучилися до Дня безпечного інтернету. Школярі переглянули презентацію, прочитали історії - комікси інтерактивного курсу Он-ляндія, виконали  завдання,  які допоможуть ефективно використовувати ресурси мережі, захистити себе від  небажаного  контенту. Здобувачі освіти  усвідомили ризики, пов'язані з використанням Інтернету, а також отримали практичні поради щодо  власної безпеки.

З метою нагадати правила безпечної поведінки в інтернеті, класний керівник Вязова Т.В. провела онлайн-зустріч з учнями 10 класу на тему «Безпечний інтернет». Поговорили про онлайн ризики в мережі Інтернет та як розпізнавати правду від неправдивої інформації та безпечно користуватись цифровими технологіями.

Серед заходів щодо Дня безпечного інтернету проведено і моніторингове дослідження серед здобувачів освіти щодо питання безпеки в інтернеті. У опитуванні взяли участь 299 здобувачів освіти. З них лише 4 не користується мережею взагалі. 96,6% опитаних щодня входять у мережу Інтернет, по 5 учнів користуються мережею 3 та 1 раз на тиждень. Відповідь на питання «Що ви робите в Інтернеті?» має такий вигляд:

Ім’я і прізвище у мережі розміщують 256 опитуваних, номер телефону – 84 (що вже насторожує) і домашню адресу – 13, особисті фото – 118. 43 здобувачі освіти, що становить 14,4% спілкуються з віртуальними незнайомцями. На щастя, лише 9 опитаних повідомляли коли-небудь інформацію про батьків. Більшість школярів – 168 (56,2%) хочуть отримати більше інформації про ризики мережі, що свідчить про необхідність продовження роботи щодо поглиблення знань здобувачів освіти та інших учасників освітнього процесу про безпечний інтернет та соціальні мережі, сприяння обізнаності учнів про небезпеки, які існують в інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивування поширення інформації у своєму середовищі, активізації уважності, спостережливості.

Інтернет відкриває безліч можливостей для навчання, розваг та спілкування. Однак, разом із цим, він приховує ризики та небезпеки. Неправильне користування інтернетом може призвести до серйозних наслідків для особистої безпеки та безпеки інших. Тому важливо дотримуватися певних правил та бути обізнаним щодо потенційних загроз. З нагоди Дня безпечного інтернету класні керівники, учителі-предметники нагадали здобувачам освіти про ключові аспекти захисту інформації та безпеки в Інтернеті та формували навички відповідального використання цифрових технологій. Отримані знання діти зможуть використати у своєму житті, адже вони є активними користувачами мережі. А озброєний знаннями - завжди захищений!

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи задовольняє вас формат організації дистанційної освіти у закладі?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень